2006-08-06 10:38:50

Hirosima - a Pokol kapuja


Még be sem fejeződött a II. Világháború, máris kezdetét vette a hidegháborús időszak. Az Egyesült Államok ezzel az atomtámadással, ami példa nélküli a történelemben, emberiség elleni büntettet hajtott végre, ami azóta is megtorlatlan, semmi következménye nem volt.

01

61 évvel ezelőtt (1945. augusztus 6-án 8 óra után 15 perccel és 17 másodperccel) dobták le az atombombát Hirosimára, majd három nappal később Nagasakira. Hirosimában 242 ezer, Nagasakiban 80 ezer ember halt meg. 1,2 km sugarú körben minden a földdel vált egyenlővé. Mindez csak azért, hogy az USA erőt fitogtasson a Szovjetúnió felé.

Még be sem fejeződött a II. Világháború, máris kezdetét vette a hidegháborús időszak. Az Egyesült Államok ezzel az atomtámadással, ami példa nélküli a történelemben, emberiség elleni büntettet hajtott végre, ami azóta is megtorlatlan, semmi következménye nem volt. Sőt az USA, mint a világ csendőrsége jogot formál magának a világ atomfegyverkezésének az ellenőrzésére. Gyomorforgató.

Sokan úgy nyugtatják lelkiismeretüket, hogy ez a szörnyűség még nagyobb szörnyűséget előzőtt meg, ha nincs Hirosima és Nagasaki, akkor az 50-es évek hidegháborús időszaka Pokollá változtatta volna a Földet.Igen, ez benne volt a pakliban. Azonban tudnunk kell, hogy mindenki tisztában volt az atombomba pusztító erejével. A tudósok hosszas tanulmányokban taglalták egy esetleges atompusztítás következményeit. Sajnos a tudósok hangját elnyomta a katonai lobbi és a politikusok szava.

Akiba Tadatosi, Hirosima polgármestere az évfordulón valamennyi atomfegyver felszámolását szorgalmazta a hirosimai békeparkban. Az esti híradókban ez is csak egy képekkel illusztrált néhány perces hír lesz, semmi több. Akiba Tadatosi hangja sem ér el Amerikába, a poltikacsinálók bűnbarlangjába. 

Alternatív címlapra Bookmark and Share

29 hozzászólás eddig

  • Értékelés:
- Pocakos
1
Pocakos
2006-08-06 10:54:18

Sajátos nézőpont. Jól tükrözi a "kommunista idők tanításának", indoctrination (agymosásának) utóéletét.


válasz erre


- bajla
2
bajla
2006-08-06 11:01:13

Pocakos: az agymosás időszakában én még gyerek voltam, és nem nagyon hallottam Hirosimáról, vagy ha hallottam is nem hoztam vele össze az USA-t. Ez a vélemény kizárólag a felnőtt bajla véleménye.

egyébként meg ki mit ítél sajátos nézőpontnak?! az USA sajátos nézőpontból letarolt két várost, és eltűntetett néhány százezer ártatlan embert néhány másodperc alatt. Hatékonyabbak voltak, mint a nácik a zsidókkal, nekik hosszabb időbe telt, és lassabb módszerekkel (igaz, hosszabb idő alatt többet füstöltek el).


válasz erre


- Mark'yhennon
3
Mark'yhennon
2006-08-06 11:05:25

Az USA-n kívül más nem vetette be az atomfegyverét soha. Ez azért jelzi a jenkik gátlástalanságát. Amerikától semmi jót ne várjunk.


válasz erre


- Pocakos
4
Pocakos
2006-08-06 11:38:54

".....Ez a vélemény kizárólag a felnőtt bajla véleménye....." (2.)
Szép az őszinteség, de ez (így) még szomorúbb! :-(((


válasz erre


- bajla
5
bajla
2006-08-06 11:44:24

a szomorú Pocakos az, hogy az, hogy az agymosás téged ért el, csak más irányból!


válasz erre


- Pocakos
6
Pocakos
2006-08-06 11:45:20


"....Amerikától semmi jót ne várjunk...."
(3.)
Mark'yhennon: remélem következetes vagy, és nem hordasz jeans-t (farmer), nem iszol cola-t, nem hallgatsz jazz-rock-pop- stb. zenét (Armstrong, Elvis, Bob Dylan stb.), nem használsz computert, sem Internetet, semmit, ami yankee !


válasz erre


- bajla
7
bajla
2006-08-06 11:52:15

Pocakos: sarkítasz! Mark'yhennon valószínűleg az amerikai politikára gondolt, amikor ezt írta. nem kell belevinni a sokak által nem szeretett amerika ellenességet. itt senki nem írt arról, hogy Amerika nem tett hozzá életünkhöz/a világhoz semmi jót.


válasz erre


- Mark'yhennon
8
Mark'yhennon
2006-08-06 11:52:24

Tudomásom szerint a számítógép magyar ember találmánya (Neumann János), a farmer pedig olasz.


válasz erre


- Mark'yhennon
9
Mark'yhennon
2006-08-06 11:52:46

Pontosítok: genovai, nem olasz.


válasz erre


- bajla
11
bajla
2006-08-06 11:54:50

a cola-t pedig igya, aki szereti, a hamburgert ugyanúgy. a jazz pedig afrikai eredetű, a beat-popzene pedig Angliában készült.


válasz erre


- bajla
12
bajla
2006-08-06 11:57:12

Bakaja Zoltán: elolvastam. vészjósló kltői látomás, ha egyáltalán költői. jó írás.


válasz erre


- Pocakos
13
Pocakos
2006-08-06 11:59:45

bajla (5): ilyen komoly (ellen)érvekkel az óvodában szoktak visszavágni. Ha ez a "felnőtt" bajla, akkor nincs miről "vitázni". A tényeket elhallgató, jobb esetben nem ismerő, gyűlölködésben nem vagyok partnered. Bye.


válasz erre


- bajla
14
bajla
2006-08-06 12:05:09

mindig így történik, ha valaki érvek nélkül csak személyemet bántja. Viszlát!


válasz erre


- Pocakos
15
Pocakos
2006-08-06 12:06:57

Mark'yhennon: (8)
"....Tudomásom szerint a számítógép magyar ember találmánya (Neumann János),..."
Akkor az atombomba is !
A jeans (Levi's farmer) pedig német - a logikád szerint.


válasz erre


- Kósza
16
Kósza
2006-08-06 12:36:39

Ne bántsátok már Pocakost, Ő amerikaibb, minden amerikainál.

Nyilván nem képes felfogni, hogy a demokrácia megenged más véleményt is mint az övé.


válasz erre


- bajla
17
bajla
2006-08-06 12:49:26

bántja a fene! :) demokrácia van, vagy mi!


válasz erre


- Kósza
18
Kósza
2006-08-06 13:39:03

Főleg, vagy mi.


válasz erre


- Alfi
19
Alfi
2006-08-06 15:21:31

bajla,
a japánok olyan erősen védekeztek a Csendes-óceáni hadszíntéren,hogy előzetes számítások szerint 1.000.000fő veszteségével kalkuláltak Japán elfoglalásakor.
Amikor meghozták a döntést az atombomba bevetéséről a Fehér Házban,akkor ez volt
az egyik nyomós índíték.
A másik a Mandzsúriában állomásozó közel másfélmilió főt számláló japán hadsereg amelyet az orosz fél segítsége nélkül nem tudtak volna semlegesíteni.
Tény és való az amerikaiak minimalizálni akarták az emberveszteségeiket,Berlin előtt is megálltak és hagyták,hogy az oroszok végezzék el a piszkos munkát.
Az Usa kb.620.000főt vesztett ebben a háborúban,gazdasága megerősödőtt,világhatalmi poziciója ekkor vált egyértelművé.
A két nukleáris csapás elég volt ahhoz,hogy Japán kapituláljon és letegyék a fegyvert.
Lehetett volna több is, hiszem az Egyesült Államok a felrobbantott tesztpéldányokkal eggyütt közel 10db bombát hozott akkor már létre.


válasz erre


- am
20
am
2006-08-06 15:41:32

A tényeket régóta ismerjük, de nem árt
újból feleleveníteni őket. Az érzelmeink
is aktivizálódnak. Szóval: mondjátok el a
véleményeteket, de ne essetek egymásnak.
Ti végképp nem tehettek a történtekről!


válasz erre


- bajla
21
bajla
2006-08-06 16:22:29

Alfi: az atombomba ledobása előtt a japánok a fegyverletételen gondolkoztak, ezt kémeik révén az USA-ban is tudták, ennek ellenére ledobták a bombákat.


válasz erre


- Alfi
22
Alfi
2006-08-06 16:41:39

bajla,
Okinawán,az első elfoglalt japán szigeten tömeges öngyilkosságot hajtottak végre,mivel már nem tudtak ellenállni.
Ilyen harci mentalitással megáldott nép,amelynek 4,5 milió katonája várta,hogy életét adja Japánért,a Császárért miért adta volna meg magát csak úgy?


válasz erre


- Alfi
23
Alfi
2006-08-06 17:48:14

bajla,
érdemes tanulmányozni a japán törénelmet és szokásokat mivel Japán szigetországként megkapta a lehetőséget,hogy külső hatásokat minimalizálva a saját fejlődési útját járhassa.
A XIX.században az amerikaiak vették rá őket(1853 Perry admirális látogatása),hogy nyissanak a világra.
1872-ben új császáruk meghirdette a modernizációt(levették a mintát az akkori vezető államokról,átvették az európai tipusú képzést,gyáripart hoztak létre és 1905-ben már megverték a cári Oroszországot tengeren és vizen.
Részt vettek Kína felosztásában és 1931-től már háborúskodtak az egymás ellen harcoló kínaiakkal.
Lényegében az 1941-ben elkezdett Amerika ellenes háború hozta el a szerencsecsillaguk hanyatlását és bukását.
egy időre, mivel 1945 után stílust váltottak és katonai expanzió helyett ismét a gazdasági fejlődést és növekedést választották.


válasz erre


- Bakaja Zoltán
24
Bakaja Zoltán
2006-08-06 19:01:03

Alfi, még ha így is van, mivel hatásosabb két atombomba, mint egy? Aki elrettenteni akar, az egyet dob le. És miért nem a katonákra dobták? Miért a civilekre?


válasz erre


- Alfi
25
Alfi
2006-08-06 19:50:49

nos zoli,
a technikai fejlődés,a tudományos eredmények,egy folyamatban lévő világégés, a haditechnikai fölény igénye elég volt az atombomba kifejlesztéséhez és bevetéséhez.

az amerikaiak egyébként szisztematikusan bombázták Japán városait, %-ban mérték a pusztítást(17%-58%közötti értékek voltak),hogy megtörjék az ellenállást,de nem sikerült.

A II.VH az ellenséges hátország bombázásáról is szólt az összes résztvevő aktív közreműködésével.


válasz erre


- Pásztor Dávid
26
Pásztor Dávid
2006-08-06 22:46:24

Az HBO-n megy egy riport film, amelyben erről is szó van. Japánt az atombomba ledobása előtt is porig rombolták. A támadást vezető ezredes (?) azt mondta, hogy feltétlenül győzniük kell, mert ha veszítenek biztos elítélik őket háborús bűnökért. Tehát tisztában voltak a tetteikkel.
Természetesen a háborúk rengeteg áldozattal járnak, mindkét oldal ugyanolyan véres kezű. A különbség csak annyi, hogy a győztes a vesztest bűnösnek állítja be később, magát pedig megmentőként emlegetí. Ez ma is így van (Irak, Afganisztán).
Tetszik ez a post, mert rámutat arra, hogy az Usa ugyanolyan bűnös, és mivel ma is elég sok háborút kezdeményeznek a helyzet nem sokat változott a világháborúk óta.


válasz erre


- bajla
27
bajla
2006-08-06 22:56:49

Alfi:

Németország kapitulálása után, Szilárd Leó előterjesztési javaslatot írt Roosevelt elnöknek, hogy sürgesse az atombomba használatának korlátok közé szorítását, de Roosevelt meghalt mielőtt a levelet megkaphatta volna. 1945 tavaszán Szilárd hatására tudósok egy csoportja elkészítette a Frank-jelentést, amely körvonalazta a nukleáris fegyverkezés veszélyét. Ez a jelentés fellép az atombomba Japán civil lakosság elleni bevetése ellen, és inkább egy nem katonai jellegű demonstrációt javasol.

Megpróbálta megértetni, hogy nem egyszerűen egy újfajta fegyverről van szó. Amikor valami egyszerre egy ezres vagy tízezres faktorral változik, az ember nem képes a hatást felfogni. Az atombombát eleinte egy másik fegyvernek tekintették, és nem fogták fel annak katonai és társadalmi hatását. 1945. júliusában Szilárd egy petíciót küldött Truman elnöknek, hogy ne dobjanak atombombát Hirosimára. Ezt a petíciót a Metallurgiai Laboratórium (Metallurgical Laboratory) 68 tudósa is aláírta. Szilárd ezt elküldte Teller Edenek is Los Alamos-ba. Teller sokszor nem értett egyet Szilárddal, azonban most úgy érezte igaza van. Oppenheimer, a Los Alamos-i kutatások vezetője azonban lebeszélte Tellert, hogy segítsen Szilárdnak, azt állítva, hogy Szilárd rosszul használja fel tudományos tekintélyét, hiszen, mint tudós nem lehet elég tájékozott ebben az ügyben és így nem tud teljes objektivitással döntést hozni. Groves tábornok, a Manhattan Project feje sem helyeselte a petíciót, mert véleménye szerint veszélyezteti a nemzetbiztonságot és leleplezi az atombomba létezését. A petíció soha nem jutott el az elnökhöz. 1945. augusztus 6-án ledobják az első atombombát Hirosimára, majd 9-én a másodikat Nagaszakira.

Sokan vélik úgy, hogy a robbantás hadászatilag indokolatlan volt, mivel a japánok már a megadás gondolatával foglalkoztak; az amerikai katonai és politikai vezetés főleg a lakott területre gyakorolt hatást akarta látni, és már a háború utáni erőviszonyokat akarta alakítani.
A fegyver hatásának demonstrálása már a Szovjetuniónak is szólt, a hidegháborús hatalmi játszmáknak is része volt, bár az amerikai atommonopólium sem tartott sokáig. Szokták azt is állítani, hogy a két bomba robbanásának iszonyatos hatása óvatosságra kényszerítette a politikusokat, és ezzel mintegy megmentette a világot az atomháború rémétől.

Adalék még, hogy az atombomba ledobásáig Hirosimát nem bombázta senki, csak berepülések voltak, altatott város volt, senki nem is számított rá.


válasz erre


- salander
28
salander
2006-08-10 14:02:29

a ket atombomba ledobasa mas szintre helyezte a haborut. mert hiaba okoz ugyanakkora anyagi meg emberi kart, ha a varos elszenved tiz szonyegbombazast, ez volt az, ami gyokeres valtozast idezet elo a japan vezetes mentalitasaban. mert ez ellen igazabol nem ved meg semmi.

visszaterve a japanok kuzdo szellemere: Iwo Jima-t (egy 21 km2-es szigetet) majdnem ket honapig tartottak otszoros tulero ellen (21000 (ebbol 216-ot fogtak el elve a csata vegen) vs 100000 (7000 halott / 20000 serult), ugy hogy a szigetbol a vegere nagyjabol semmi nem maradt. termeszetesen lehet vitatkozni rajta, hogy Japannal nem tettek volna-e meg.


válasz erre


- hobo3
29
hobo3
2007-10-15 21:08:29

kolásüveg a föld farka,amerika marka rajta!!!


válasz erre


Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá ehhez a bloghoz. Belépnél? | Regisztrálnál?

rólam

vagyok, aki vagyok


iratkozz fel!

http://rss.bajla.blogter.hu/ <podcast> <gasztroblog>

fénynapló

<gasztroblog
klikk a képre!

napi koffein - flickr

www.flickr.com
bajla's Napi koffein photoset bajla's Napi koffein photoset

friss bejegyzések

friss hozzászólások

klikkelõ

megosztó

ha könyvre vágysz

térkép

archívum

címkéim

stat



http://rss.bajla.blogter.hu/
2Szavazz
Szavazz és a bejegyzés címlapra kerülhet